سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رنگ مناسب محیط های آموزشی

 استفاده از رنگ های گرم، سرد و خنثی در دانشگاه ها

رنگ های گرم به عنوان مواردی شناخته شده اند که نشاط آور هستند و فعالیت های مغزی را بهبود می بخشند. رنگ های سرد حس آرامش و زندگی را در افراد ایجاد می کند و در انتها رنگ های خنثی از جمله مواردی هستند که به تنهایی نمی توانند هیچ حسی را ایجاد کنند و باید با ترکیب دیگر رنگ های سرد و گرم مورد استفاده قرار گیرند.

نکته بسیار مهم این است که باید قبل از انتخاب رنگ و اقدام به نقاشی ساختمان، کاربری فضا در نظر گرفته شود که در ادامه رنگ های مناسب برخی از محیط های دانشگاهی را برای شما بیان می کنیم.

انتخاب رنگ برای بخش آموزش دانشگاه

بخشی که در آن ثبت نام و برنامه ریزی های کلاسی انجام می شود به عنوان بخش آموزش است که این محیط ها باید کاملا دارای آرامش باشند و به این دلیل است که در چنین بخش هایی باید از رنگ های خنثی و سرد استفاده شود تا تنش و استرس در محیط وجود نداشته باشد.

بکارگیری رنگ مناسب در آزمایشگاه

در آزمایشگاه ها دانشجو باید تمرکز کافی داشته باشد تا بتواند آماده کاوش و یادگیری شوند بنابراین در چنین مکان هایی که یادگیری علمی علوم در آن انجام می شود، استفاده از ترکیبی از رنگ های گرم، سفید و آبی روشن می تواند کمک کننده باشد، اما توجه داشته باشید که رنگ های گرم نباید در وسعت زیادی به تنهایی به کار گرفته شوند.

رنگ مناسب برای کلاس های درس

کلاس های درس باید نورگیری خوبی داشته باشند زیرا که در یادگیری بسیار تاثیرگذار هستند. اگر کلاس ها کوچک هستند نباید از رنگ های گرم در آن استفاده شود زیرا که فضا را دلگیر می کند اما رنگ های سرد برای بخش هایی که دارای فضای کوچکی هستند بسیار مناسب است و محیط را کاملا دلباز و بزرگ نشان می دهد که تمرکز را افزایش می دهد.

رنگ مناسب کتابخانه ها

رنگ سفید و یا کرم مات از جمله رنگ هایی است که سبب می شود فضا کاملا دنج به نظر برسد و شخص بتواند به دور از هر گونه مشغله فکری به مطالعه بپردازد. اگر قصد رنگ آمیزی کتابخانه دانشگاه را دارید حتما این نکته را مد نظر داشته باشید.