سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تقویت فرکانس و برد ریموت کنترل درب کرکره ای

در گذشته فرکانسی که برای ریموت های درب های کرکره ای در نظر گرفته می شد 315 MHZ بود اما به دلیل این که امواج آن ها با ریموت دزدگیر اتومبیل ها تداخل داشت، امروزه آن ها را با فرکانس 433 و 868  MHZ تولید می کنند.

منظور از تداخل امواج چیست؟

منظور این است که گاهی مشاهده شده است که هنگامی که شما ریموت درب پارکینگ خود را می زنید، کرکره درب منزل همسایه شما نیز باز می شود. دلیل بروز چنین اتفاقی این است که هر دو درب ها از یک فرکانس استفاده می کنند و به صورت کاملا اتفاقی کد تعریف شده روی گیرنده هر دو ریموت دستگاه ها یکسان است بنابراین هر دو همزمان باز خواهند شد. فرکانس های جدیدی که امروزه تولید می شوند این مشکل را به صورت کامل حل کرده اند و از تداخل امواج جلوگیری می شود.

برد استاندارد ریموت کنترل درب های برقی کرکره ای

اگر بخواهیم میزان برد استاندارد را بیان کنیم باید بگوییم که به اندازه 50 متر است. اما در یک محیط بدون نویز امکان دارد که برد مفید به اندازه 100 متر نیز برسد یا در یک محیط دیگر این مقدار به 40 متر برسد. به صورت کلی باید گفت که محل نصب و میزان نویز محیط از عوامل تاثیر گذار بر برد یک ریموت است و با توجه به محیط ها و شرایط های مختلف این میزان متفاوت است.

افزایش برد ریموت کنترل های درب های اتوماتیک

برای انجام این کار دو راه حل زیر وجود دارد:

  1. دستگاه هایی که سبب ایجاد نویز بر روی گیرنده می شوند را پیدا کنید: این کار تا حدود زیادی مشکل است زیرا بسیاری از این موارد که سبب ایجاد نویز شده اند را نمی توان از مدار خارج کرد.
  2. آنتن مناسبی را در مسیر ریموت کنترل قرار دهید: این کار تا حدودی می تواند برد مفید را افزایش دهد اما به صورت صد در صدی نمی تواند بر نویز غلبه کند.

برای ساخت یک کرکره مناسب و با کیفیت با ما تماس بگیرید. میهن آلومینیوم سال ها تجربه در تولید پروفیل آلومینیوم درب های کرکره برقی اتوماتیک دارد.