سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حرکت کرکره اتوماتیک به هنگام قطع برق

از جمله سوالاتی که مطرح می شود این است که به هنگام قطع بودن برق، چگونه با کرکره برقی کار کنیم و چگونه باید آن را باز و بسته کرد. برای انجام این کار باید در ابتدا نوع موتور شما مشخص شود زیرا نحوه خلاص کردن گیربکس موتور در هر مدل تا اندازه ای متفاوت است. در این مقاله نحوه خلاص کردن موتور را به صورت کلی شرح می دهیم.

زنجیر خلاص کن کرکره برقی

در برخی از موتور ها یک زنجیر به انتهای آن ها وصل شده است که به نام خلاص کن مشهور هستند. حرکت این زنجیر ها در جهت ساعت گرد، کرکره را به سمت بالا می برد و در جهت خلاف عقربه های ساعت، کرکره را به سمت پایین به حرکت در می آورد. در برخی از مدل ها دیده شده است که این جهت ها می تواند معکوس نیز عمل کند.

ضامن خلاص کن کرکره اتوماتیک

اگر قصد دارید که کرکره را سریعا به کمک دست بالا و پایین ببرید، در برخی از موتور ها در انتهای آن ها یک ضامن وجود دارد که اگر آزاد شود، به راحتی می توان کرکره اتوماتیک را دستی به حرکت در آورد. کار با این ضامن ها نیاز به مهارت و دقت خاصی دارد که کمی کار با آن را مشکل می کند اما افرادی که به نحوه عملکرد آن آشنایی دارند به راحتی می توانند از این ویژگی استفاده نمایند.

باطری ups داخلی کرکره برقی اتوماتیک

برخی از موتور ها علاوه بر دو مورد بالا، دارای باطری بک آپ هستند که در صورت وجود آن ها به هنگام قطع برق نیز می توان کرکره را حرکت داد. وجود باتری های ups داخلی سبب می شود که بتوان تا چندین مرتبه کرکره را بدون وجود برق حرکت داد.

بیشتر بخوانید: دستگاه ups کرکره برقی.

تنظیمات لازم کرکره بعد از وصل شدن برق

پس از آن که برق وصل می شود، شما نیاز به انجام هیچ کاری ندارید زیرا کرکره در هر وضعیتی که قرار داشته باشد، هنگامی که دکمه ریموت را مجدد فشار دهید، کرکره به حالت اولیه خود باز می گردد و هیچ مشکلی برای سیستم به وجود نخواهد آمد. هنگام تهیه کرکره علاوه بر دقت به نحوه عملکرد آن ها به هنگام قطع برق باید به پروفیل آلومینیوم های به کار رفته در آن ها نیز توجه کنید زیرا کرکره باید از جنس و کیفیت بالایی برخوردار باشد تا عمر مفید طولانی داشته باشد.