سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژگی نورگیر و پنجره سقفی

استفاده از محصولات شیشه ای برای یک محیط، منجر به بهبود فضای داخلی می شود و با وارد کردن نور طبیعی در داخل ساختمان، فضا را روشن میکند. همچنین سبب صرفه جویی در مصرف انرژی خواهد شد. پنجره سقفی  و نورگیر های سقفی از جمله محصولاتی هستند که به صورت شیشه ای تولید می شوند و اجازه می دهند که نور آفتاب و روشنایی طبیعی وارد محیط شود.

تمام این مواردی که نام برده شدند، تفاوت هایی با یک دیگر دارند اما هنگام قرار گیری هر یک از آن ها باید تست و آزمایش هایی روی آن ها انجام شود، بدین منظور که باید شبیه سازی هایی به هنگام بارش های طولانی و سنگین انجام شود، باید مقاومت آن ها در برابر عامل های خارجی مانند فشار هوا تست و بررسی شود و در انتها باید انحراف و طرز قرار گیری شیشه ها بررسی شود و از عدم نشت هوا اطمینان حاصل شود.

پنجره های سقفی roof windows

پنجره های سقفی که در قالب ها و اندازه های مختلفی وجود دارند را باید در جهت سقف نصب کرد و معمولا شیب آن ها می تواند به اندازه 15 درجه باشد و این پنجره ها باید حتما دارای ویژگی ضد آب باشند. در این محصولات تمامی استاندارد های بین المللی باید رعایت شده باشد و آزمایش های لازم روی آن ها انجام شده باشد.

نورگیر های سقفی roof lights

برای ایجاد نورگیر های سقفی باید شیشه را بر روی سقف نصب نمود. این انواع را در طرح ها و سبک های گوناگونی طراحی و اجرا می کنند. با استفاده از نورگیر سقفی علاوه بر این که نور طبیعی وارد محیط می شود و در صرف انرژی صرفه جویی های لازم را به وجود می آورد، یک راه بسیار مناسب برای تهویه هوا است و باید هنگام نصب آن به خوبی بررسی شود که خاصیت پوشش آبگیر سقف فراهم شود.

موارد استفاده از پنجره یا نورگیر سقفی

به صورت کلی می توان گفت که پنجره های سقفی برای قرار گیری روی سطوحی از سقف مناسب هستند که شیب دارند. اما در مواردی که سقف تخت و صاف است، می توانید از نورگیر های سقفی استفاده کنید. تولید پروفیل آلومینیوم جهت به کارگیری در این محصولات به صورت دلخواه انجام می شود که زیبایی محیط را می تواند دو چندان کند.