سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پروفیل آلومینیومی سبک

پروفیل سبک :

اگر بخواهیم تعریفی برای پروفیل سبک داشته باشیم میتوانیم بگوییم  نیم سازه های ساخته شده ای از آلومینیوم و عناصر آن هستند .

این محصول از صفحه روغنی یا ورق نورد با دمای پایین می شود  قطر این محصول کمتر از یک و پنج دهم میلی متر میباشد . در اصطلاح به نوع سبک این محصول پروفیل مبلی نیز گفته می شود.

قوطی مبلی را می توان مهمترین نوع از این محصول برشمارد که دارای خصوصیات عالی و کاربرد فراوانی در صنعت می باشد .مراحل تولید پروفیل  آلومینیوم  به مواردی مثل جنس و طرح قالب درنظر گرفته شده ، بالا و پایین بودن دمای اعمالی، میزان فشار وارد شده ، شرایط نگهداری و موارد دیگری از المان ها بستگی دارد. 

 کاربرد نوع سبک پروفیل الومینیوم :

-خودروسازی

-دوچرخه سازی

-مبلمان و صندلی

-لوازم خانگی

-اگزوز

از خصوصیات مهم و قابل توجه پروفیل های سبک میتوان به موارد زیر اشاره کرد :
1-دقت ابعادی قابل توجه و دقیق در قطر و ضخامتشان
2-دارای جوش پذیری بالا
3-فرم پذیری عالی و مناسب
4-کیفیت سطحی مطلوب
5-دارای قابلیت آبکاری شدن

آلومینیوم فلزی است  قابل بازیافت ، سبک ، محکم و پایدار که در صنایع مختلفی مثل در و پنجره سازی ، نماهای شیشه ای در صنعت ساخت و ساز و تولید ورق های کامپوزیت و … مورد استفاده قرار می گیرد.

در دهه های اخیر نوع جدیدی از پروفیل جهت تولید در و پنجره های آلومینیومی با طراحی خاص و اختصاصی جایگیزین در و پنجره های آلومینیومی شده  که علیرغم زیبایی و دوام ، به دلیل طراحی خاص دارای وزن کمی بوده و به دلیل استفاده از قطعات و یراق آلات مخصوص و کاربردی دیگر نیازی به تقویت با میلگرد را ندارد .

در حال حاضر فرایند تولید پروفیل آلومینیوم به طور عمده از طریق روش اکستروژن انجام می‌شود. روشی که در تولید پروفیل آلومینیوم به کار می‌رود نسبت به روش‌های دیگر جدیدتر و مناسب تر به شمار می‌آید و همین موضوع باعث افزایش کیفیت و عملکرد این پروفیل در صنایع مختلف به خصوص در صنعت ساختمان سازی می‌شود و به دلیل محبوبیت بالایی که در ساخت در و پنجره دارد، قیمت پروفیل آلومینیوم به یکی از مهمترین معیارهای مهم  تصمیم گیری طراحان ساختمان تبدیل شده است.

تولید پروفیل آلومینیوم :

1-پیشگرم کردن بیلت

بر اساس مشخصاتی که محصول دارد ، بیلت به طول مورد نظر بریده می‌شود و سپس به داخل تونل گرم‌کننده‌ای برده شده که شمشال را تا حدود 900 درجه فارنهایت حرارت و گرما می‌دهد. دمای دقیق این تونل  به ترکیب آلومینیوم مورد استفاده بستگی دارد .

2-اکستروژن

پس از حرارت‌دهی، برای جلوگیری از چسبندگی ، بیلت را با استفاده از یک روان‌ساز پوشش‌ میدهند . سپس در یک کلاف که مجموعه‌ای از قالب‌ها ، مطابق با مشخصات مورد نظر مشتری است در یک خط قرار داده می‌شود بیلت با کمک سنبه‌ای مخصوص و با فشاری معادل 1600 الی 6000 تن از درون این قالب‌ها رد می‌شود. توجه داشته باشید که ثابت نگه داشتن میزان دما در طول انجام فرایند نکته‌ی بسیار مهمی است.

3-خنک کاری

در این مرحله قطعات اکسترودشده، برای فرایند کشش، وارد فاز خنک‌کاری می‌شوند. روش‌های خنک‌کاری، بسته به سازنده، متفاوت هستند. برای خنک‌کاری از اب ، هوا و یا ترکیب جفتشان استفاده کرد. این مرحله برای فرایند کشش مهم و قابل توجه  است .

4-کشش و برش

قطع? اکسترودشده به کمک دو گیره در هر دو انتهای آن کشیده می‌شود تا از راست (مستقیم) بودن قطعه مطمئن شویم و سپس قطعات مطابق با نظر مشتری بریده می‌شوند .

5-پیرسختی

سپس قطعات بریده شده وارد مرحله پیر سختی میشود. برای سخت کردن (پیرسختی) آلومینیوم، باید قطعات تا حدود 350 درجه‌ی فارنهایت و به مدت حداقل 240 دقیقه گرم شوند تا سختی مورد نیاز را بدست اورند .