سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هیتر دستگاه کپی - پرینتر چاپ سابلیمیشن

جهت آگاهی بیشتر ادامه مطلب در مورد هیتر و پرینتر را مطالعه کنید.

هیتر دستگاه فتوکپی از چه بخش هایی تشکیل شده است؟

هیتر دستگاه کپی استوک از بخش های مختلفی تشکیل شده است که آن ها را نام برده و توضیح مختصری راجع به آن ها ارائه می دهیم.

هیتر از 2 استوانه که بر روی هم قرار گرفته تشکیل شده که به وسیله ی چرخ دنده هایی که به آن ها متصل است بر روی یکدیگر می چرخند و کاغذ از بین این دو استوانه عبور می کند که علاوه بر حرارت دیدن تحت فشار هم قرار می گیرد و باعث تثبیت تونر می شوند.

استوانه ی بالایی در دستگاه کپی استوک که با یک لایه سفت مشکی رنگ پوشیده شده است و داخل این استوانه بسته به مدل دستگاه 1، 2 یا 4 عدد لامپ حرارتی قرار دارد که وظیفه ی ایجاد گرما را برعهده دارند. نام این استوانه هیترولر است. استوانه ی زیرین با یک لایه ی نرم ضخیم نارنجی رنگ پوشیده شده است که بیشتر نقش ایجاد فشار را دارد و نام این استوانه پرس رولر می باشد.

بر روی هیترو لر دو عدد سنسور بنام های ترمیستور و ترمو فیوز وجود دارد که ترمیستور کنترل کننده میزان حرارت روی سطح هیترولر است و ترمو فیوز کنترل کننده روشن و خاموش شدن لامپ ها می باشد.


انواع پرینتر چاپ سابلیمیشن

این پرینترهای چاپ به دو گروه تقسیم می شوند:

    گروه اول پرینتر های تا سایز A3 می باشند که از پرینتر های جوهرافشان اپسون استفاده می شود که برای سهولت کار و ماندگاری بیشتر دستگاه، به آن ها تانک تونر متصل می کنند که به عنوان مخزن جوهر استفاده می شود و نیاز به کاتریج و تعویض زود به زود آن ها نیست. کار کردن با این پرینتر ها برای چاپ سابلیمیشن تفاوتی با روش چاپ عادی ندارد به جز این که ابتدا باید در مخزن تانک تونر، جوهر مخصوص استفاده شود و دوم اینکه چاپ بر روی کاغذ های مخصوص که قابلیت انتقال جوهر بر اثر حرارت را دارند چاپ شود و بقیه موارد آن کاملا با چاپ معمولی یکسان است و نیاز به تغییر دیگه ای در پرینتر نیست.
    گروه دوم پرینتر های سابلیمیشن دستگاه چاپ روی تیشرت پرینتر های عرض بیشتر از A3 می باشد که شامل پلاتر ها و دستگاه های بنر اکوسالونت می باشد که عرض های مختلف چاپ را دارند. اولین خصوصیتی که پلاتر و بنر را برای چاپ سابلیمیشن کاندید می کند داشتن هد اپسون است. این هد قابلیت چاپ با رنگ سابلیمیشن را دارد. دستگاه های بنر اکوسالونت خود به خود دارای هد اپسون می باشند ولیکن پلاتر ها باید مجهز به این هد بشوند تا بتوان با آن ها چاپ زد. مورد دیگری که در پرینترهای عرض بزرگ وجود دارد این است که عموما از رول کاغذ استفاده می گردد به جای استفاده از شیت کاغذ.