سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سینوس لیفت و گذاشتن ایمپلنت

روش های سینوس لیفت 

روش انجام کار میبایستی بر اساس ترجیح بهترین متخصص ایمپلنت و آناتومی سینوس بیمار انتخاب و با بیمار در میان گذاشته شود و به تایید بیمار برسد.

 

به صورت کلی دو روش برای انجام این کار وجود دارد 

  1. روش مستقیم.
  2. روش غیر مستقیم.

روش مستقیم: پس از انجام بی حسی های لازم لثه و مخاط از روی استخوان برداشته می شود و سپس یک حفره ی کوچک در دیواره ی خارجی سینوس ایجاد و غشاء سینوس از روی استخوان جدا می شود و پودر استخوان در زیر آن قرار می گیرد. اگر استخوان خود بیمار حداقل های لازم را داشته باشد همزمان ایمپلنت های بیمار نیز گذاشته می شود و در مواردی که استخوان کافی نباشد پس از 4-6 ماه بعد از سینوس لیفت ایمپلنت گذاشته می شود.

روش غیرمستقیم: در این روش پس از بی حسی کمی لثه کنار زده می شود و سپس حفره ای در داخل استخوان برای قرار دادن ایمپلنت ایجاد می شود و از درون همان حفره، کف غشاء سینوس کمی به بالا منتقل می شود که می توان کمی پودر استخوان هم در این ناحیه قرار داد و سپس ایمپلنت را قرار داد. این روش بسیار محافظ کارانه ست ولی به علت دید کمتر و بسته بودن ناحیه ی عمل، احتمال پارگی غشاء سینوس وجود دارد.

ملاحظات و مراقبت های پس از عمل

  1. در شب اول پس از جراحی بیمار باید حداقل با دو بالشت بخوابد.
  2. رژیم مایعات برای 2 روز و سپس برای 2 هفته رژیم مناسب غذایی.
  3. امکان خونریزی بینی در روز اول جراحی.
  4. تجویز اموکسی کلاو 625 برای 10-7روز .مسکن ایبو بروفن و استامینوفن برای 3 روز. دهانشویه کلروهگزین برای 14 روز. اسپری باز کننده راه بینی برای 7 روز. شست وشوی بینی با نرمال سالین.

از کارهای زیر پرهیز کنید:

  1. جویدن در ناحیه جراحی شده.
  2. دمیدن در بینی برای 2 هفته.
  3. سیگار.
  4. بادکردن بادکنک.
  5. مکیدن یا هرعملی که باعث ایجاد فشار منفی شود.
  6. سقوط آزاد از هواپیما.
  7. نوشیدنی های حاوی کربنات (حداقل 3 روز).
  8. برداشتن وزنه های سنگین.
  9. عطسه با دهان بسته.

نکته: ایجاد تورم و کبودی صورت حتی  تا زیر چشم طبیعی است برای جلوگیری یک تکه یخ به مدت 10 دقیقه روی صورت گذاشته و 10 دقیقه استراحت می دهیم.

پارگی غشاء سینوس و مداوا آن

احتمال پارگی غشاء سینوس چقدر است؟ 70-35%.
 

مدیریت و درمان آن به چه شکل است؟

اگر حفره کوچک تر از 2mm باشد نیازی به درمان نیست.

اما اگر حفره بزرگ تر از 2mm باشد باید توسط ممبران بسته شود و اگر حفره بسیار بزرگ باشد باید درمان متوقف شود و درمان مجدد 9- 6ماه بعد انجام شود.

بروز چه حالت هایی پس از جراحی سینوس طبیعی نیست؟

  • درد و تورمی که کاهش نمیابد.
  • خونریزی که بشکل خون آبه نباشد.
  • پودرهایی ازبینی به بیرون بیاید.
  • تب.

به طور کلی اگر سیر عوارض و مشکلات صعودی باشد و اوضاع وخیم تر شود حتما به پزشک معالجتان یعنی بهترین متخصص ایمپلنت خود مراجعه نمایید. توجه داشته باشید که  جراحی سینوس  باید توسط متخصص جراحی لثه و یا متخصص فک صورت انجام شود چون در صورت عدم مهارت کافی مشکلات عدیده ای برای بیمار می تواند به وجود آید که بعضا می تواند غیر قابل جبران باشد.