سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لوازم مورد نیاز چاپ سابلیمیشن - فتوکپی چگونه کار می کند؟

جهت آگاهی از لوازم مورد نیاز سابلیمیشن و نحوه عملکرد فتوکپی ادامه مطلب را مطالعه کنید.

ترتیب لوازم سابلیمیشن به نوبت عملکرد

    اولین وسیله لازم برای اینکار یک دستگاه کامپیوتر است که طرح مورد نظر ما داخل آن ذخیره شده باشد و قابلیت اتصال به پرینتر از طریق USB را داشته باشد.
    دومین وسیله لازم برای چاپ سابلیمیشن یک دستگاه پرینتر جوهر افشان اپسون سایز A4 یا A3 می باشد که نیاز دارد تانک جوهر بر روی آن باشد که وظیفه ی چاپ طرح بر روی کاغذ را برعهده دارد.
    چاپ طرح باید بر روی کاغذی مخصوص و حساس به حرارت انجام شود که این کاغذ بنام کاغذ سابلیمیشن شناخته می شود.
    رنگ داخل پرینتر جوهرافشان باید رنگ سابلیمیشن باشد که حساس به حرارت است و قابل تصعید می باشد.
    مورد ضروری بعدی خود جسم قابل چاپ یا همان مدیا می باشد که چاپ قرار است بر روی آن انجام شود که می تواند تی شرت، پارچه، لیوان، پازل، کاشی، کوسن، قاب موبایل یا هر چیزی که قابل چاپ باشد.
    تا به اینجای کار طرح بر روی کاغذ مخصوص چاپ شده و مدیای مورد نظر برای چاپ هم آماده است و وسیله ای برای انتقال این طرح به روی مدیا لازم است که به نام پرس حرارتی یا پرس سابلیمیشن دستگاه چاپ روی تیشرت معروف است و به اینگونه کار می کند که مدیا و کاغذ سابلیمیشن چاپ شده داخل دستگاه قرار می گیرد و این دستگاه به وسیله ی حرارت چاپ روی کاغذ را به روی مدیا منتقل می کند.


مراحل کار در دستگاه فتوکپی چیست؟

پس از زدن دکمه استارت اسکن دستگاه کپی استوک روشن شده و زیر سطح شیشه حرکت میکند و اطلاعات روی کاغذ اورجینال را در حافظه ضبط می کند. سپس موتور انتهای کاست بکار می افتد و با حرکت دادن غلطک کاغذکش، کاغذ را از کاست برداشته و به داخل دستگاه هدایت میکند و کاغذ پس از ورود به دستگاه و عبور از سنسورهای هدایت کننده به زیر درام می رسد.

در این موقع سطح درام پوشیده از تونر میشود و سیم شارژرهای متصل به درام باعث ایجاد بار الکتریکی بر روی سطح درام می شود و بنا به الگوی متن برگه ی اورجینالی که در حافظه ذخیره شده محلهایی که حروف قرار دارد در سطح درام حاوی تونر است و بقیه ی قسمتها توسط دولوپر مخلوط با درام از سطح درام جدا میشود.

این ایجاد بار باعث چسبیدن کاغذ به دور درام میشود و تونرهای سطح درام بر روی کاغذ منتقل میشود و تونر های اضافه توسط بلید درام پاک می شود و با تخلیه بار درام کاغذ از سطح درام جدا می شود و به سمت هیتر هدایت می شود و در هیتر، تونرهای موجود در روی  کاغذ با قرار گرفتن بین دو غلطک پرس کننده و ایجاد گرمای زیاد پخته می شود و دیگر از کاغذ جدا نمی شود و پس از این عمل کاغذ از دستگاه خارج شده و نوشته ی مورد نظر چاپ شده است.