سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قابلیت کاهش نویز سمعک

آیا قابلیت کاهش نویز سمعک برای همه بیماران مفید است؟

این ویژگی سیگنال صوتی را دستکاری کرده و تا حدودی سبب ایجاد اعوجاج می شود. بنابراین بیمار نباید به صورت تمام وقت و در همه موقعیت ها از آن استفاده کند. این نکته در کودکان بسیار حائز اهمیت است زیرا:

  • هدف ما از تجویز سمعک برای کودکان کم شنوا این است که کودک تا حد ممکن تحریک صوتی دریافت کند اما حذف نویز به معنای محدود کردن تجربه شنیداری کودک است.
  • اگر همواره کودکان و حتی بزرگسالان از برخورد با نویز محافظت شوند، مغز فرد نیز تغییر عملکرد داده و فرد به تحمل نویز عادت نمی کند. از طرفی توانایی سیستم عصبی مرکزی فرد در برخورد با نویز کاهش می یابد. بنابراین در مواقعی که سمعک نتواند نویز را سرکوب کند، بیمار اذیت خواهد شد.

یک نکته مهم در مورد قابلیت کاهش نویز سمعک این است که این ویژگی در بسیاری از مواقع کیفیت گفتار را کاهش می دهد. بنابراین شنوایی شناس باید به حداقل میزان عملکرد آن که رضایت بیمار را حاصل می کند، اکتفا کند. به ویژه در مقادیر زیاد کم شنوایی و در افرادی که به پردازش های خطی تر (پردازشی که کمتر کیفیت را دستکاری می کند) عادت داشته باشند. قیمت سمعک با این ویژگی بسیار مناسب است.

آیا سمعک سیگنیا هم قابلیت کاهش نویز را دارد؟

پاسخ این سوال مثبت است. به واسطه برنامه کیفیت گفتار (speech quality)، کاربر می تواند در تمام موقعیت ها، گفتار را توسط سمعک زیمنس به طور واضح بشنود. حتی در مکان های بسیار شلوغ مانند رستوران یا مهمانی های خانوادگی نیز، کاربر می تواند به راحتی با یک نفر مکالمه داشته باشد و حرف های طرف مقابل را دریافت کند.