سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قرار دادن فوری ایمپلنت در نواحی عفونی

قبل از کاشت فوری ایمپلنت، دندان ها خارج می شدند حفرات آن ها برای ترمیم چند ماه تا حتی 1 سال رها می شدند. تحلیل استخوان پس از کشیدن دندان باعث کاهش حجم استخوان می شود و بر روی موقعیت مناسب ایمپلنت که برای یک پروتز ایده آل ضروری است تاثیر می گذارد. این مسئله در قدام فک بالا بسیار مهم می باشد. تحیلی افقی تا 50%( 7-5 میلی متر) در طی سال اول کشیدن دندان مشاهده شده است. بنابراین معمولا توصیه می شود برای حفظ سطح استخوان و کاهش زمان کلی درمان، ایمپلنت درهمان زمان کشیدن دندان جایگذاری شود.

قرار دهی فوری ایمپلنت دارای چه مزایای اجتماعی و اقتصادی می باشد؟

  1. کاهش زمان کلی درمان توسط بهترین متخصص ایمپلنت.
  2. پرهیزاز جراحی دیگر قرار دادن ایمپلنت فوری در نواحی دندان های به تازگی کشیده شده یک درمان قابل پیش بینی و موفق می باشد کاهش زمان درمان و تعداد جلسات کار از مزایای این روش می باشد.

نکات ایمپلنت گذاری در حفره عفونی

دندان هایی که قراراست کشیده شوند معمولا دارای عفونت هستند که به صورت مرسوم گذاشتن ایمپلنت در آن ها به علت ریسک تداخل میکروبی نفی شده است بعضی بهترین متخصص ایمپلنت ها اظهار می کنند که گذاشتن ایمپلنت در نواحی عفونت لثه و یا دندان باعث عفونت ایمپلنت در آینده می شود و علت آن هم احتمال آلودگی میکروبی ایمپلنت توسط عفونت باقیمانده در ناحیه عنوان می شود.

گونه ای از باکتری ها به نام باکتریوئید فورستیوس (bacreroides forsythus ) وجود دارد که می تواند درون استخوان پس از کشیدن دندان هم باقی بماند و متعاقبا ایمپلنت را عفونی کند. پس بعد از کشیدن دندان و تمیز کردن حفره آن و گذاشتن زمان لازم برای التیام همچنان باکتری ها در استخوان می توانند باقی بمانند و می توانند متعاقبا ایمپلنت را از درون عفونی کنند. حتی بعضی متخصصین اعلام کرده اند که عفونت های ساده انتهای ریشه های دندان ها به سادگی با درمان ریشه رفع شده اند هم می توانند در آینده باعث عفونت انتهای ایمپلنت شوند. پیشنهاد شده است که میکروب ها حتی یک سال پس از کشیدن دندان هم میتوانند در استخوان فک باقی بماند.